Isnin, 26 Disember 2016

Sertai kami di SIMAAS GOLD!


KONSISTENKAH KITA DALAM MENYIMPAN EMAS ??

Alhamdulillah...Ramai yang telah celik emas dan sudah mula menabung emas malah generasi muda juga telah mula menabung emas 😎..

Tetapi siapakah di kalangan kita yang konsistent dalam menabung emas?

Admin ada sebuah inspirasi yang membuatkan admin semangat ketika menabung emas..

Admin ada atok. Atok admin mempunyai rumah yang besar dan tanah dan kebun yang berekel2 (bahasa jawanya..bahasa melayu,ekar ) di sekitar Tanjong Karang, Selangor. Admin tertanya-tanya ..Bagaimana atok boleh miliki semua itu? Sedangkan atok hanya seorang guru pada 30-40 tahun dulu.

Setelah bertanya pada atok,atok pun menceritakanlah bagaimana atok mendapatkan semua itu. Rupa-rupanya ibu bapa atok selalu pesan supaya simpan duit sikit-sikit ketika dapat gaji dan beli tanah sebanyak  yang boleh.

Atok sangat disiplin dan tegas ketika menyimpan duit. Atok pesan, jika gaji kita RM100, simpanlah RM20. Jika gaji kita RM1000, simpanlah RM200

Bila dapat gaji terus asingkan duit simpanan,kemudian barulah membeli keperluan lain. Bukan beli barang dulu baru simpan. Itu SALAH!

Apabila ada orang-orang kampung yang lelong tanah,atok cepat-cepat beli menggunakan duit simpanan atok. Dulu tanah berharga RM2000, tapi sekarang RM200,000.

Rupa-rupanya atok memiliki harta yang banyak hari ini bukan kerana atok anak orang kaya, tetapi atok sangat-sangat disiplin ketika menyimpan duit.

Setelah mendengar cerita atok, admin sangat-sangat terinpirasi. Mungkin admin belum mampu nak beli tanah berekar-ekar macam atok..Kerana sekarang harga tanah sudah beratus-ratus ribu.

Oleh itu, buat masa ini, di  usia 22 tahun ini, admin berazam menyimpan duit untuk membeli emas sebanyaknya untuk kegunaan masa depan.

 Kenapa simpan emas??

Sebab emas juga merupakan aset setelah tanah dan rumah. Dengan serendah RM100, emas bermutu 999.9 mampu dimiliki.

Admin bersyukur kerana dapat faham tentang kepentingan simpanan dan emas.

Jom kita sama-sama pasang niat untuk consistent menabung emas setiap bulan!

Segalanya hanyalah untuk kepentingan diri kita dan keluarga di masa hadapan.

Bagi yang masih belum konsisten menyimpan emas disebabkn banyak keperluan harian yg mesti didahulukan,berdoalah, pasang niat moga Allah permudahkan untuk menabung emas.
(Usaha lebih dengan berniaga..bisnes emas pun boleh juga ☺)

Dan, bagi sesiapa yang masih belum ada simpanan emas, mulakanlah simpanan emas anda pada bulan ini..sekurang-kurangnya 0.5gram 1Bulan..

Katakan TIDAK pada ALASAN

JOM SIMPAN EMAS 1GRAM 1BULAN!

Bagaimana caranya?? Hubungi saya untuk keterangan lanjut:

CALL/SMS/WHATSAPP/TELEGRAM..Jalimawati Binti Razali 010-5926030


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...