Rabu, 28 Disember 2016

Pesanan..

Pesanan sifu Mazelan Abas..

Assalamualaikum dan salam sejahtera rakan2 semua,

Saya pernah beritahu bahawa rate ToneExcel merupakan antara rate yang termurah di negara kita.

Panggilan seminit adalah 28 sen. Flat rate, tiada kos tersembunyi.

Tahukah anda, bahawa diantara semua telco yang wujud dinegara kita ini, HANYA pengguna simkad ToneExcel, TonePlus dan Tune Talk biasa SAHAJA yang mendapat message baki secara automatik selepas membuat panggilan. Malah anda boleh check baki, masa penggunaan, charge yang dikenakan, validity dengan satu code sahaja. Charge yang tidak berubah2 apa apa keadaan sekali pun.

Ada sebahagian orang berniaga makanan ditepi jalan mencari rezeki dengan cara yang tak berapa nak bersih. Sebab kalau anda datang naik motor, mereka charge satu harga, kalau datang naik BMW, lain pula chargenya walaupun untuk makanan yang sama. Alasannya, "bila lagi nak katok, inilah masanya". Kadang2 yang kelakarnya, ada lebel halal dan ayat Quran pula dalam kedai tersebut. Makanan halal, cara "kurang bersih".

ToneExcel flat rate, tiada charge tersembunyi. Tiada keadaan tertentu, tiada charge berbeza beza. Sesama sendiri satu harga, ketempat lain satu harga. Malam satu harga, siang satu harga. Panggilan minit pertama, satu harga, minit kedua satu harga, minit ketiga satu harga. Topup RM5 panggilan seminit satu harga, topup RM30 pun sama satu harga. Credit tamat tempot, charga satu harga, tak tamat tempoh pun satu harga.

Ada yang menghina ToneExcel kompany yang tiada anugerah patuh syariah.

Bila anda hina macam ni, biasanya saya tak jawab, tapi kadang2 jika saya rasa ada keperluan untuk membetulkan pandangan, saya akan reply juga. Bukan untuk orang yang menghina, tetapi untuk ahli toneexcel supaya ada sedikit perkongsian ilmu. Itu sahaja.

Bagi saya, lebih baik dianugerahkan "nama tak cantik" tapi perangai sangat elok budi pekerti, perangai amat mengikuti syariah dan lunas agama.

daripada dianugerahkan "nama cantik" tetapi menipu orang sana sini, macam kedai tadi tu, dalam kedai macam2 lebel halal dan ayat Quran, tapi buat kerja "katok" orang saje.

Baru saya tahu kenapa ToneExcel sahaja yang reply automatik baki, charge, dan validity selepas kita buat panggilan.

Daripada:
Mazelan Abas
www.toneexcel.biz

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...